Fennakadást tapasztal a terminál működésében? Ügyfélszolgálatunk a nap 24 órájában elérhető!

Aki online pénztárgépet használ, és még mindig nem biztosította, hogy elektronikus úton is tudjanak fizetni a vásárlói, ügyfelei, annak van oka aggódni: a január 1-i határidő lejárt, a jogszabály életbe lépett, a hatóság pedig már ellenőrizhet – és büntethet.

A Pénzügyminisztérium decemberben egyértelműen jelezte, hogy hiába kérnek halasztást a vállalkozók: annak a becslések szerint 60 ezer magyar vállalkozásnak, ahol online pénztárgép van üzemben, január 1-től mindenképpen biztosítania kell, hogy ne csak készpénzzel, de elektronikusan is fizethessenek az ügyfelei.

A határidő lejárt, így a hatóság most már ellenőrizhet is. A halasztást elsősorban azért utasította el a kormány, mert nem csak elegendő idő, de számos lehetőség is rendelkezésre állt, hogy mindenki megfeleljen a törvényben foglaltaknak.

Mik a lehetőségek, hogy kártyával tudjanak fizetni nálunk?

A lehetőségek közül persze a leggyakoribb az, hogy a vállalkozás igényel egy (vagy több) kártyaterminált. Ez kényelmes és egyszerű, főleg üzletekben, boltokban, olyan helyeken, ahol egyszerűen a pultra helyezhető az eszköz, és teszi a dolgát.

A magyar szolgáltatók változatos feltételekkel biztosítanak terminált, és arra sem árt figyelni, hol vannak egyáltalán megfelelő raktárkészletek a decemberi, határidő előtti roham után. Független tesztek szerint a legnagyobb magyar hátterű szolgáltatók közül a legkedvezőbb feltételeket jelenleg a Fizetési Pont biztosítja hosszú távon.

Ebben nagy szerepe van annak is, hogy ők a piacon az utolsó szolgáltató, ahol még elérhető az igényelt terminálokra a 80 000 forintos állami támogatás mindazoknak, akiknél 2017. november 1-jén nem volt üzemben POS terminál.

A másik lehetőség pedig az, hogy az okostelefont tesszük képessé arra, hogy elektronikus fizetéseket tudjunk vele fogadni – ez jó megoldás a nem helyhez kötötten vállalkozóknak, mint a futárok, taxisok, utcai árusok, fodrászok, akik széket bérelnek és így tovább.

Erre a leggyorsabb megoldás a SoftPOS, amit novemberben vezettek be a magyar piacra – és a Fizetési Pont erre is biztosítja a 80 000 forintos támogatást.

A SoftPOS lényegében egy applikáció, amit NFC-képes telefonra telepítve ugyanúgy érintéssel fogadhatunk kártyás fizetést, e-mailben vagy SMS-ben küldve a nyugtát – megfelelve ezzel a jogszabálynak.

Mit kockáztat, aki nem cselekszik?

A kormány  a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvényt módosította január 1-i hatállyal, kiegészítve az online pénztárgép használatának közelezettségét az elektronikus fizetéssel. Így tehát a büntetési tételek is valószínűleg megegyeznek.

Ez azt jelenti, hogy aki elmulasztja bevezetni ezt a lehetőséget, az természetes személyként  akár 500 000 forintos, nem természetes személyként pedig egymillió forintos büntetést kockáztat, ha netán ellenőrzésre kerül sor, és a hatóság felfedi a hiányosságot.

Emellett viszont bizonyos időre akár be is zárathatják azt az üzletet, boltot, ahol nem felelnek meg a kötelezettségnek.

Ideje tehát a “kártyával nem lehet fizetni” papírokat levenni az ajtóról, és minél hamarabb megindítani az igénylési folyamatot, mert a határidő már rég elmúlt – de akár napok alatt pótolhatjuk a hiányt.

TERMINÁLT KÉREK >>

KÖVESS MINKET

add_action( 'wp_footer', 'mycustom_wp_footer' ); function mycustom_wp_footer() { ?>