Fennakadást tapasztal a terminál működésében? Ügyfélszolgálatunk a nap 24 órájában elérhető!

„Kártyával szeretnék fizetni” – hangzott el naponta többször is egy pécsi kiskereskedésben a bosszantó mondat, amire az eladók éveken keresztül csupán a fejüket csóválhatták kellemetlenül, egy halk válasz kíséretében. Majd némi magyarázkodást követően legtöbbször csalódottan távozott a potenciális vevő, és vissza sem tért többé.

Az idegőrlő időszak kihívásait maga a bolttulajdonos osztotta meg velünk, miközben a Fizetési Pont államilag támogatott bankkártyaterminálját üzemeltek be cégénél a kollégáink.

A cégtulajdonos kihívásait, javaslatait és a megoldáshoz vezető utat most egy esettanulmányon keresztül szeretnénk bemutatni azoknak, akik éppen egy POS-terminál beszerzését fontolgatják.

POS-terminál nélkül nincs versenyképesség

Az összefoglalónkban található kisbolt Pécs egyik viszonylag forgalmas utcájában található, ahol szívesen vesznek ki albérletet a helyi egyetemisták is. A széles szortiment és a hosszabb nyitvatartási idő miatt az egyik legkedveltebb kisboltnak számított a környéken, így sok esetben már névről ismerték egymást az eladók és a vevők.

  • Már 10 évvel ezelőtt is előfordult néhány alkalommal, hogy bankkártya-elfogadás híján csalódottan hagyta el a boltot néhány vevő, ám az érintőkártyák robbanásszerű elterjedése óta egyre tarthatatlanabbá és kellemetlenebbé vált a helyzet.
  • 200 méteren belül két bankautomata is rendelkezésre áll, mindhiába. A vevők ugyanis a magas tranzakciós illeték miatt nem voltak hajlandók – a havi két ingyenes lehetőségen kívül – készpénzt felvenni.
  • Nagyobb összeget pedig nem szeretnek maguknál tartani, tehát maradt az érintőkártya. Ha nem ebbe a kisboltba, akkor a konkurensnél használva, még akkor is, ha az kevésbé vonzó helyen található, vagy sokkal kisebb készlettel rendelkezik.

Nem előny a POS-terminál, hanem elvárás

A bankkártyás fizetés biztosítása napjainkban már nem előnyként jelenik meg, hanem a vásárlók döntő többségének alapvető elvárása. Főleg a fiatal generáció képviselőinek a körében.

Erre döbbent rá a pécsi kisbolt tulajdonosa is, aki több éves viszontagság után végleg eldöntötte, hogy beszerez egy bankkártyaterminált. „Kerül, amibe kerül” – gondolta.

Vásárlói korábban többször is ajánlottak egy sárga terminált, amire a pletykák szerint állami támogatás is igényelhető. Így jutott el a tulajdonos a Google segítségével a Fizetési Pont oldalára, ahol elmondása szerint több pozitív meglepetés is érte:

  • POS-terminál állami támogatással: A Magyar Állam 80.000 forint vissza nem térítendő állami támogatást nyújt a Fizetési Pont bankkártyatermináljai mellé azoknak a cégeknek, akik 2017. november 1-jén nem nyújtottak vevőiknek bankkártyás fizetést és nincs köztartozásuk.
  • 1 százalék forgalomarányos költség: Az állami támogatás mellé ráadásul rendkívül kedvező díjszabás is társul, aminek mértékét rendeletben szabályozza a Magyar Állam.
  • 30 napos próbaidőszak: Egy akciónak köszönhetően a pécsi kisbolt hosszú távú elkötelezettség nélkül próbálhatta ki a Fizetési Pont összes szolgáltatását. Ha a próbaidő alatt nem lett volna elégedett az új POS-terminállal, akkor bármikor felmondhatta volna a szerződését.

A fenti információk birtokában a tulajdonos online kért árajánlatot a bankkártyaterminál telepítésére és üzemeltetésre. A pontos feltételek megismerése után pedig Fizetési Pont partnerré vált.

Ezért esett a választás a Fizetési Pontra

A pécsi kisbolt tulajdonosa a POS-terminál szolgáltató kiválasztása előtt online piackutatást végzett, melynek során rátalált a Bankkartya.hu oldal független elemzésére. Az összehasonlító tesztet magasan a Fizetési Pont bankkártyaterminálja nyerte, az alábbi tényezők figyelembevételével:

  1. Legolcsóbb alapszolgáltatás: A bankkártya-elfogadás hazai, standardizált piacán toronymagasan a Fizetési Pont ajánlata a legkedvezőbb. A többi szolgáltatónál tapasztalt költségek akár 401 százalékkal is magasabbra rúghatnak, ugyanazért a szolgáltatásért.
  2. Állami támogatás lehetősége: A Magyar Állam által meghirdetett POS-terminál telepítési program kizárólag a Fizetési Pontnál volt elérhető. A szerződésben vállalt 24 hónapos üzemeltetési időért cserébe pedig, korrekt ajánlatnak tűnt a tulajdonosoknak a 80.000 forintnyi, vissza nem térítendő támogatás.
  3. 1 órán belül beüzemelhető: Ha az ügyfél személyesen szerződik a telephelyén, akkor a legtöbb esetben az aláírástól számított 1 órán belül beüzemelhető a POS-terminál, amit az ingyenes betanítás után rögtön használhatnak is a vevők fizetésre.
  4. Kitelepüléskor is használható: A cég a nyári időszakban ki szokott települni fesztiválokra vagy egyéb külső helyszínekre, ahol külön előnyt jelent számukra, hogy nyugtaadásra is használhatják mobil bankkártyatermináljukat.
  5. Nincs forgalomelvárás: Néhány szolgáltató előírhat a szerződésben olyan feltételeket, mellyel minimum forgalom elérésére kötelezik a bankkártyaelfogadó helyet (itt: pécsi kisbolt). Ezzel szemben a Fizetési Pont POS-termináljának használatakor semmiféle kötelező forgalom nem nyomja a szerződő fél vállát.
  6. Értéknövelt szolgáltatások: A POS-terminál bevételt is képes generálni a kisboltnak, növelt értékű szolgáltatások biztosításán keresztül. Az ügyfelek az eszköz segítségével feltölthetik mobiltelefon-egyenlegüket, befizethetik közműhálózati csekkjeiket, és kis értékben készpénzt is felvehetnek. A tranzakciók után pedig jutalékot kap a kisbolt.
  7. Hazai, ismert vállalat: A Fizetési Pont 100 százalékban magyar érdekeltségű vállalat, amit több mint 17.000 hazai bankkártya-elfogadó partner tüntetett már ki bizalmával országszerte.

Az elmúlt 8 hónap tapasztalatai

Bankkártya-elfogadóként a pécsi kisbolt legnagyobb problémája már az első napon megoldódott, hiszen a vezetők kedvező feltételek mellett tudták elérni a legfontosabb céljukat: bankkártyás fizetést biztosítani a vevőiknek.

Néhány hónapnyi használat után azonban további előnyökről is beszámolt a kisbolt tulajdonosa és a POS-terminált kezelő alkalmazott:

  • A rossz emlékek (bankkártya-elfogadás korábbi hiánya) miatt az első időszakban csak az ügyfelek mintegy 10 százaléka fizetett bankkártyával, míg mára legalább a vevők 40-50 százaléka a bankkártyás fizetést preferálja. Ráadásul aki bankkártyával fizet, az jellemzően többet is költ náluk.
  • Az értéknövelt szolgáltatásokat használó vevők a legtöbbször nemcsak a mobiltelefonjukat töltik fel vagy csekket fizetnek be, hanem be is vásárolnak a kisboltban. A jutalékszerzésen kívül tehát a forgalmat is növelik a POS-terminál extra szolgáltatásai.
  • Hasznosnak bizonyultak az ingyenes marketingeszközök is, hiszen nagyon sokan ezek segítségével értesültek a bankkártyás fizetés lehetőségéről, és örömmel nyugtázták a kisbolt vezetőjének döntését.
  • A készülék eddig hibátlanul működik, de ismerősök már említették, hogy a Fizetési Pont 1 napon belül kicserélte nekik a meghibásodott POS-terminált.

A kisbolt vezetője leginkább azt bánja, hogy halogatta döntését, és nem szerezte be már korábban a POS-terminált. Úgy véli, a bankkártyaterminál nélkül mára még több korábbi vásárlóját vesztette volna el, és lemaradt volna a versenyben.

+1 érdekesség

Mindez egybecseng a pénzügyi és kereskedelmi szakértők álláspontjával, akik szerint érdemes addig élni az államilag támogatott lehetőséggel, amíg az meg nem szűnik. Álláspontjuk szerint ugyanis az is könnyen elképzelhető, hogy a kezdeti, kedvező feltételek után, kötelezővé teszi az állam a bankkártyás fizetés biztosítását a kiskereskedelmi egységek számára (ahogy ez az online pénztárgépek esetében történt).

Ha további kérdésed lenne a fenti esettanulmánnyal kapcsolatban, vagy még több információhoz szeretnél jutni a Fizetési Pont bankkártyatermináljával kapcsolatban, akkor írj online ügyfélszolgálatunknak, vagy hívd a +36 (1) 555-7415-ös telefonszámot! Kollégáink örömmel állnak rendelkezésedre.

KÖVESS MINKET

add_action( 'wp_footer', 'mycustom_wp_footer' ); function mycustom_wp_footer() { ?>