Fennakadást tapasztal a terminál működésében? Ügyfélszolgálatunk a nap 24 órájában elérhető!

Sokszor vizsgált és igazolt tény, hogy aki kártyával vásárol készpénz helyett, hajlamos többet vásárolni, ugyanazért a termékért akár többet fizetni, nagyobb borravalót adni. Ennek összetett okai vannak, de a jelenség nagyon is jól kimutatható pluszbevételt hozhat – feltéve, hogy a teminált a kereskedő megfelelően használja.

Kezdjük a legegyszerűbb statisztikákkal: ma Magyarországon tíz emberből csak hat hord magánál nagyobb összegű (és itt 5000 forintnál nagyobb összegre gondolunk) készpénzt. A többieknél vagy párezer forint van csak, amivel nagyobb vásárlást nyilván nem tudnak kifizetni, vagy egyáltalán nem hordanak maguknál készpénzt.

A trendek egyértelműek, a készpénzt egyre kevésbé részesítjük előnyben, a kártyát (és a mobiltárcát) pedig egyre inkább. Nem véletlen, hiszen készpénzzel fizetni nehézkes, számolgatást igényel, oda kell rá figyelni, hogy legyen nálunk elég és ne veszítsük el, az aprót tárolni kell, és persze nem is higiénikus. Sőt, a készpénz felvétele bankautomatából egyre drágul, egyre magasabb összeget számláz ki a bank azért, hogy hozzájussunk a saját pénzünkhöz. 

Ha azt vesszük, hogy a vásárlók közel 40%-a egyszerűen visszafordul bármilyen bolt ajtajából, ahol nem látja a kártyaelfogadást kommunikáló matricákat, máris láthatjuk, hogy a terminál megléte komoly bevételnövekedést hozhat.

A helyzet a kereskedőnek akkor a legrosszabb, ha van terminálja, csak épp nem használja azt. Ekkor ugyanis a vásárló már csak fizetéskor jön rá, hogy nem fogja tudni megvásárolni, amit akart, ami komoly negatív élményt szül.

A működő terminál tehát több és elégedettebb vásárlót eredményez. 

De nem ez az egyetlen pozitív bevételi hatása…

A kártya nem fáj

Hogy pontosan mennyivel hajlandó többet fizetni egy szolgáltatásért az, akinek ezt nem készpénzzel kell megtennie, nagyon változó – nyilván közrejátszik az is, hogy pontosan mennyit, miért és milyen anyagi helyzetű vásárló fizet.

A kutatások szerint kártyával az amerikaiak például legalább 4-5%-kal magasabb borravalót adnak, a McDonald’s vásárlói 55%-kal költenek többet, ha nem kell készpénzzel fizetniük, de egyes vizsgálatokban akár 80%-kal is többet voltak hajlandóak fizetni a kártyát használók – teljesen ugyanazért a szolgáltatásért.

A mindennapokra fordítva ez persze nem azt jelenti, hogy egy terminált használó boltban az egekig emelhetjük az árakat – az átlagos vásárlás összegét, a kosárértéket viszont nagyon is növelhetjük.

A titok, hogy a készpénzes fizetés nem csak nehézkes, de fáj is: MRI vizsgálatok is igazolták már, hogy agyunkban a fájdalomközpont aktiválódik, ha szó szerint pénzt kell kiadnunk a kezünkből. Ugyanez a hatás viszont a kártyás fizetésnél nem jelentkezik.

Nem kell fejben számolgatnunk, elég lesz-e a pénz, így nem asszociálunk pénzügyi nehézségekre sem adott esetben. Nem kell attól fizikailag megválnunk, sokszor a pontos összeggel sem vagyunk tisztában, amit kártyával fizetünk, csak nagyságrendileg.

Így pedig könnyű szívvel rakunk be a kasszánál még egy csokit vagy rágót, veszünk meg valamit, amit egy ideje már akartunk és pont meglátjuk, vagy rendelünk egy adag hagymakarikát is a menü mellé.

Vagyis: ha bankkártyát is elfogadunk, nem csak készpénzt…

  • Érezhetően több vásárlóra számíthatunk,
  • A kényelmes fizetés jobb vásárlási élményt ad nekik,
  • És valószínűleg többet is fizetnek majd nálunk egy-egy alkalommal.

Mivel mostanra a legtöbb kereskedőnek a terminál már kötelező – legalábbis azoknak, akik online pénztár használatára is kötelezettek -, az ő dolguk mindössze annyi, hogy nem kényszerű teherként tekintenek a terminálra.

Hanem elkezdik kiaknázni azt.

KÖVESS MINKET

add_action( 'wp_footer', 'mycustom_wp_footer' ); function mycustom_wp_footer() { ?>