Sok szolgáltató POS terminál készletei kezdenek kifogyni, azonban a hatóságok a megkötött szerződés igazolását nem fogják elfogadni elektronikus fizetési lehetőségként. Sem erre, sem másra hivatkozva nem lesz lehetőség a határidő meghosszabbítására. Mit lehet tenni ilyenkor?
Nagy változást hoz a 2021-es év a vállalkozók és kereskedők életébe
Az idén elfogadott, a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény szerint, 2021. január 1-től minden online pénztárgéppel rendelkezőnek kötelező elektromos fizetési lehetőséget biztosítania vásárlói számára.
Erre a legpraktikusabb megoldást egy POS terminál beszerzése kínálja a több mint 60 ezer érintett vállalkozás számára.
POS terminál készlethiány van, az igazolás továbbra sem elegendő
A nagy érdeklődés, illetve a határidő vészes közeledte miatt, a szolgáltatók jelentős része készlethiánnyal küzd. A fizikai terminálok hiányát pótolva, igyekeznek az igénylők számára igazolást biztosítani, melyben tanúsítják a rendelés megtörténtjét és feltüntetik a terminál várható szállításai idejét, mely sok esetben akár tavaszig is elhúzódhat.
Ám ezen igazolások még átmeneti megoldásnak sem tekinthetők, hiszen a törvény szerint nem mentesítenek a kötelezettség alól: a januári ellenőrzések során, fizikai terminál hiányában komoly büntetésre kell számítania minden kereskedőnek, aki nem teljesítette az elektronikus fizetési kötelezettségét.
Nem várható haladék a POS terminál beszerzésre
Korábban a Vendéglátók Országos Szövetsége kezdeményezte, hogy az érintett vállalkozók és kereskedők kapjanak haladékot a terminálok beszerzését illetően. De Gion Gábor, pénzügyekért felelős államtitkár elutasította a felvetést, így halasztás egyértelműen nem lesz.
A Fizetési Pont kínálja a megoldást Neked: okostelefonnal is könnyedén el tudsz fogadni bankkártyát
A legnagyobb független magyar szolgáltató, a Fizetési Pont korszerű megoldást kínál Neked a terminálpótlásra, sajátfejlesztésű applikációja képében.
A SoftPOS néven futó alkalmazás letöltésével percek alatt terminállá változtathatod az okostelefonodat, mely így 100%-ban megfelel a törvényi kötelezettségeknek.
Használata egyszerűen elsajátítható: az alkalmazásban megadod a fizetendő összeget, ezután a vásárlónak csak a készülékhez kell érintenie a bankkártyáját és már kész is a tranzakció. A nyugta küldése e-mailen keresztül történik.
Az alkalmazás automatikus statisztikákat és kimutatásokat is készít számodra, melyből hasznos adatokat tudhasz meg vállalkozásod pénzügyeiről.
A SoftPOS előnyei közé tartozik még, hogy beszerzésének nincs várakozási és kitelepítési ideje, így azonnali megoldást nyújt Neked, hiszen segít elkerülni a januári ellenőrzésekből fakadó lehetséges büntetést.
Továbbá kiemelendő, hogy már csak a Fizetési Pont biztosít 80 000 Ft vissza nem térintendő állami támogatást, amit azon terminált igénylő kereskedők vehetnek igénybe, akik nem rendelkeztek még POS terminállal 2017. november 1-jén. Ráadásul támogatásra a SoftPOS igénylők is jogosultak.