Bankkártya-elfogadóként szolgáltatót váltani? Egyszerűbb, mint gondolnád

Bankkártya-elfogadóként szolgáltatót váltani? Egyszerűbb, mint gondolnád

A legtöbb ügyfél valószínűleg egy nagyobb lélegzetvételű folyamatként képzeli el magában a pénzügyi szerződéseinek módosítását vagy szolgáltatójának leváltását. A 21. század pénzügyi-informatikai újításainak köszönhetően azonban ez már szerencsére a múlté.

Mindez a POS-terminálokkal kapcsolatos ügyintézésre is igaz, melyek beüzemelése adott esetben a szerződéskötéstől számított egy órán belül is megtörténhet, a karbantartási munkálatok nagy részét online végzik el a szakemberek, meghibásodás esetén pedig másnapra házhoz szállíthatja a futárszolgálat a cserekészüléket. Bankkártya-üzemeltetőjét is villámgyorsan leválthatja bárki, aki nincs megelégedve a szolgáltatással.

“Bankkártya-elfogadóként (kisbolt, üzlet, szolgáltató) akár 24 órán belül lecserélheted pénzügyi szolgáltatódat.”
– Hlogyik Ferenc, értékesítési és üzemeltetési igazgató, Fizetési Pont

Ezért váltanak POS-terminált az ügyfelek

Az üzleti modellek és igények sokszínűsége miatt számos oka lehet annak, hogy egy bankkártya-elfogadó vállalkozás a pénzügyi szolgáltatója leváltása mellett dönt. A Fizetési Pont ügyfélszolgálatán a legtöbbször az alábbiakkal érvelnek az érdeklődők:

  • Negatív élmény: Sok ügyfél vált azért bankkártya-üzemeltetőt, mert úgy érzi nem az ügyintéző által ígért vagy a szerződésben rögzített szolgáltatást kapja. Negatív élmény lehet egy vitával végződő, esetleg nem megfelelő hangnemben lezajlott telefonos ügyintézés vagy reklamáció is.
  • Személyre szabott szolgáltatások: Annak ellenére, hogy hazánkban az alapszolgáltatás tekintetében (kártyaelfogadás) nincs minőségi eltérés, egy bankkártya-kihelyező cég még számos személyre szabott szolgáltatást képes nyújtani az ügyfeleinek. Eltekinthet a konkurens szolgáltatóknál kötelező forgalomelvárásoktól.
  • Bevételszerzési lehetőség: A Fizetési Pont terminálja képes a bankkártya-elfogadóhelyek számára bevételt is generálni, ún. növelt értékű szolgáltatásokon (például: mobiltelefonegyenleg-feltöltés, csekkbefizetés stb.) keresztül.
  • Túlárazott szolgáltatások: Hazánkban a POS-terminálok által nyújtott alapszolgáltatások standardizáltak. Ez azt jelenti, hogy a bankkártya-elfogadás minősége az összes szolgáltató esetében egységes és a cégek a közműszolgáltatáshoz hasonlóan áralapú versenyt folytatnak. Az ügyfeleknek tehát érdemes a legolcsóbb alapszolgáltatást választaniuk.

„Ha rosszul dönt, akár négyszer drágább is lehet a bankkártya-elfogadás.”
– derül ki a Bankkártya.hu portál által végzett független kutatásból.

Díjszabás, mint legfőbb prioritás

A tapasztalat azt mutatja, hogy a kisboltok, üzletek és szolgáltatók leginkább az ár alapján hozzák meg döntéseiket, és választanak maguknak bankkártyaterminál-üzemeltető partnert, tehát értik a standardizált piac logikáját.

A Fizetési Pont számára mindez előnyös, hiszen a hazai piacon mi kínáljuk a legolcsóbb alapszolgáltatást (bankkártya-elfogadást). A gyakorlatban kétféle megközelítés szokott előfordulni az ajánlatunk megismerése után:

  1. Egykörös váltás: Az ajánlatok közötti többszörös különbség miatt azonnal lecseréli az ügyfél a korábbi terminálüzemeltetőt, és elkezd spórolni a díjakon.
  2. Többkörös váltás: Az érdeklődő az ajánlatunkat felhasználva elkezd alkudozni meglévő szolgáltatójával. Attól függetlenül, hogy ez sikerrel jár vagy sem, szolgáltatójába fektetett bizalma már megrendül. Néhány hónapon belül legtöbbjük ismét érdeklődik nálunk, majd él a Fizetési Pont ajánlatával.

Erre érdemes ügyelni a váltásnál

Noha a váltás technikai kivitelezése rendkívül gyors és egyszerű folyamat, létezik néhány olyan tényező, amire érdemes kiemelt figyelmet fordítani a jövőbeli kellemetlenségek és félreértések elkerülése végett. Az alábbiakat mindenképpen mérlegeld a szerződés-aláírás és a váltás előtt:

  • Kerüld el a szolgáltatáskiesést! Egyre több vásárló él készpénzmentes életet, vagyis intézi a bevásárlást kizárólag bankkártyás fizetéssel. Számukra első számú prioritást élvez, hogy mindig használhassák a kártyájukat, és ne legyen szolgáltatáskiesés, még rövid időre sem. Bármilyen okból is cseréled le POS-terminálodat, ügyelj rá, hogy vevőid számára folyamatos legyen a szolgáltatás (amikor megszüntetik a korábbi szolgáltatást, a másik bankkártyaterminál már legyen aktív).
  • Állami támogatás kérdése: A Magyar Állam állami támogatást nyújt a bankkártya-elfogadók számára, ezzel járul hozzá a POS-terminálok elterjedéséhez. 
  • Sokat segíthet az új szolgáltató! Ha valaki szemfüles, akkor számtalan segítséget kaphat új terminálüzemeltetőjétől. Bátran kérj tanácsot, akár a régi szolgáltató szerződésének felmondásával vagy a törvényi szabályozásokkal kapcsolatban is. A bankkártyaterminál-üzemeltető cégek ugyanis rengeteg piaci tapasztalattal rendelkeznek, segítségükkel számos szarvashiba elkerülhető vagy megelőzhető.

Egy érdekes példa Európából

Bármennyire is meglepően hangzik, Európa egyik legfejlettebb POS-terminál piaca Törökországban található, legalábbis ami a kibocsátott kártyák és tranzakciók számát illeti. A török piac ráadásul rendkívül árérzékeny, amit csak tetézett az a piaci zűrzavar, hogy néhány éve még a legismertebb bankok kártyái után más és más tranzakciós díjat kellett fizetniük a helyi kereskedőknek.

A probléma odáig fajult, hogy a piaci kereskedőknél akár 5-6 különböző terminál is elérhető volt, és a vállalkozók az adott vásárló kártyájának ismeretében vették elő a legolcsóbb szolgáltatást nyújtó POS-terminált.

A helyzet megoldása triviális volt: létrejött egy olyan szolgáltatás, ami a kereskedőknek minden kártya esetében a legversenyképesebb díjat kínálta, egyetlen bankkártyaterminál használatával.

 

Hazánkban nem létezik duplikált szolgáltatás

A magyar POS-terminál kihelyezők nem preferálják a duplikált szolgáltatást, sőt legtöbbször maga az ajánlat vagy a szerződés zárja ki ennek lehetőségét. Nem telepítenek le második szolgáltatóként bankkártyaterminált, és ezt a konkurensek számára is ellehetetlenítik.

A hazai terminálok standardizált piaca miatt egyébként nem is nagyon lenne értelme a bankkártya-elfogadóknak (kisbolt, üzlet, szolgáltató) több bankkártyaterminál-üzemeltetővel szerződniük, hiszen – ahogy már volt róla szó – a közműszolgáltatásokhoz hasonlóan az összes alapszolgáltatás egységes Magyarországon. Kizárólag az árszabásban van különbség.

Mi számít duplikációnak és mi nem?

Duplikált szolgáltatásról akkor beszélünk, ha egy telephelyen vagy üzlethelyiségen belül szeretne a bankkártya-elfogadó cég többféle terminált használni. Ha a bankkártya-elfogadó cégnek több telephelye van, akkor az nem jelenti azt, hogy kizárólag egy POS-terminál üzemeltető céggel szerződhet.

Sőt, ha valaki olyan telephellyel rendelkezik, ahol 2017. november 1-jén nem volt kihelyezve POS-terminál, akkor még 80.000 Ft állami támogatásra is jogosult lehet, amit engedmények formájában kaphat meg az üzemeltetési költségekből, 24 hónapon át. Ez akkor is jár, ha az adott cég az összes többi telephelyén vagy üzletében rendelkezik aktív POS-terminállal.

Kapcsolódó bejegyzések

Visszahívás kérése

Szolgáltatásunk csak vállalkozók és társas vállalkozások számára érhető el.

Amennyiben Ön már szerződött ügyfelünk és az ügyfélszolgálattal kívánja felvenni a kapcsolatot, kérjük hívjon minket a +36 (1) 577 4664 telefonszámon.

Kedves Ügyfelünk,

annak érdekében, hogy a lehető legmagasabb színvonalú szolgáltatást nyújtsunk Önöknek, tájékoztatjuk, hogy rendszereinkben általános karbantartást végzünk.

Alábbi szolgáltatásaink korlátozottan lesznek elérhetőek előreláthatólag 2024. december 31. 18:00 órától 2025. január 4. 12:00 óráig: 

  •  Fizetési Kapu nem lesz elérhető
  • OFSZ kártyák, Fizetési Pontos terminálon nem használhatóak
  • OFSZ kártyák online vásárlásra nem használhatóak
  • bankkártyás tranzakciók, OFSZ számlára érkező utalások elszámolásai később lesznek láthatóak az egyenlegben
  • A kiküldött SMS nem a pontos összeget fogja tartalmazni
  • OFSZ kártyák aktiválása nem lesz elérhető

 A karbantartást követően minden pénzmozgás és tranzakció rendezésre kerül.

Szíves megértését és türelmét előre is köszönjük.

Visszahívás kérése

Szolgáltatásunk csak vállalkozók és társas vállalkozások számára érhető el.

Amennyiben Ön már szerződött ügyfelünk és az ügyfélszolgálattal kívánja felvenni a kapcsolatot, kérjük hívjon minket a +36 (1) 577 4664 telefonszámon.