Egyre jobban megéri, ha kártyával is tudnak fizetni nálunk

Egyre jobban megéri, ha kártyával is tudnak fizetni nálunk

Évek óta egyértelmű a trend: egyre több magyar fizet kártyával, egyre kevesebb készpénzzel, sőt, egyre kevesebben hordunk egyáltalán magunknál bankjegyeket. A 2020-as év durván megdobta ezt a hullámot, besegített az is, hogy több tízezer vállalkozásnál kötelezővé vált az elektronikus fizetés biztosítása, és a növekedés nem látszik lassulni. Épp ezért éri meg kihasználni a terminált.

A 2020 decemberi adatok szerint a bolti bankkártyás tranzakciók száma a harmadik negyedévben 8 százalékkal nőtt, érték szerint pedig 11 százalékkal – vagyis nem csak többször vásároltunk kártyával, de többet is fizettünk.

Persze a kártya és a készpénz közötti küzdelem fordulópontja ennél már jóval korábban, az év elején eljött: a régóta várt áttörés, amikor is a magyar vásárlók már több pénzt költöttek el a plasztikok segítségével, mint amennyi készpénzt felvettek megtörtént, és visszafordulni nem fog az arány.

Az év végére is látszott ez, a készpénzfelvételek darabszáma több mint 8%-kal csökkent, és a felvett pénz értéke is 5%-kal.

Az MNB legújabb, áprilisban közzétett tanulmánya szerint 

„A Covid–19-világjárvány kapcsán Magyarországon elrendelt két veszélyhelyzet idején a legtöbb fizetési mód forgalma esett, legerőteljesebben a kis értékű, 5000 forint alatti készpénzes fizetéseké.”

Emellett pedig

„A visszaszoruló kézpénzhasználat a hazai kártyás pénzfelvételekre is rányomta a bélyegét: a tranzakciók száma éves alapon 2020 második negyedévében 24 százalékkal csökkent, de még a zárlatmentes harmadik negyedévben is a korábbi évek átlagát meghaladva, 8 százalékkal”

Tavaly pedig összesen (az online pénztárgépek adatai alapján) a vásárlások értékének 40%-át már elektronikusan rendeztük.

Érdekes az is, hogy messze nem érvényes már, hogy a kártya csak a városokban praktikus, vidéken nincs értelme elfogadni, terminált üzemeltetni. Az MNB szerint ugyanis

“A kártyás fizetések aránya már nem Budapest-centrikusan nőtt, ugyanis a második negyedévtől Pest és Veszprém megye mutatta ezen a téren a legnagyobb dinamikát. “

A felmérés szerint a Közép- és a Nyugat-Dunántúlon majdnem egyharmada  a járvány miatt gyakrabban fizet elektronikusan, de még Kelet-Magyarországon is 12,7 százalék az arányuk.

Ha kötelező a terminál, okos döntés kihasználni

Ezzel együtt viszont sok kereskedő, köztük olyanok, akik teherként élték meg, hogy január 1-től kötelezően elektronikus fizetési lehetőséget (praktikusan kártyaterminált) is biztosítaniuk kell, nem barátkozott meg a kártyás fizetési móddal.

Sokan hivatkoznak arra, hogy náluk ez felesleges, hogy kevés ügyfelük vagy vásárlójuk használ kártyát, vagy hogy a terminál eleve drága.

A számok viszont egyértelműen azt mutatják, hogy ha most nem is, a nagyon közeli jövőben bármilyen kereskedőnél vagy szolgáltatónál pillanatok alatt visszahozza majd az árát az eszköz, ugyanis a kártyahasználók mellett a készpénzzel fizetők fognak nemsokára ritkaságnak számítani.

A legjobb tehát, amit a kereskedő tehet, hogy a terminált kihasználja: kihelyezi, üzemelteti, sőt, próbálja kártyás fizetésre rávenni az ügyfeleket, mert ez kényelmesebb – és nem mellesleg akár bevételnövekedést is hozhat, kártyát használva ugyanis az átlagos vásárló többet költ.

Kapcsolódó bejegyzések

Visszahívás kérése

Szolgáltatásunk csak vállalkozók és társas vállalkozások számára érhető el.

Amennyiben Ön már szerződött ügyfelünk és az ügyfélszolgálattal kívánja felvenni a kapcsolatot, kérjük hívjon minket a +36 (1) 577 4664 telefonszámon.

Kedves Ügyfelünk,

annak érdekében, hogy a lehető legmagasabb színvonalú szolgáltatást nyújtsunk Önöknek, tájékoztatjuk, hogy rendszereinkben általános karbantartást végzünk.

Alábbi szolgáltatásaink korlátozottan lesznek elérhetőek előreláthatólag 2024. december 31. 18:00 órától 2025. január 4. 12:00 óráig: 

  •  Fizetési Kapu nem lesz elérhető
  • OFSZ kártyák, Fizetési Pontos terminálon nem használhatóak
  • OFSZ kártyák online vásárlásra nem használhatóak
  • bankkártyás tranzakciók, OFSZ számlára érkező utalások elszámolásai később lesznek láthatóak az egyenlegben
  • A kiküldött SMS nem a pontos összeget fogja tartalmazni
  • OFSZ kártyák aktiválása nem lesz elérhető

 A karbantartást követően minden pénzmozgás és tranzakció rendezésre kerül.

Szíves megértését és türelmét előre is köszönjük.

Visszahívás kérése

Szolgáltatásunk csak vállalkozók és társas vállalkozások számára érhető el.

Amennyiben Ön már szerződött ügyfelünk és az ügyfélszolgálattal kívánja felvenni a kapcsolatot, kérjük hívjon minket a +36 (1) 577 4664 telefonszámon.