Gombapont – Egy szenvedélyes ötletből született vállalkozás története

Gombapont – Egy szenvedélyes ötletből született vállalkozás története

A gasztronómia világában a gombák, különösen a szarvasgomba, mindig is különleges helyet foglaltak el. Azonban Magyarországon a gombafogyasztás és -kereskedelem közel sem olyan elterjedt, mint Nyugat-Európában. Ezt a hiányosságot és piaci rést ismerte fel két tapasztalt szakember, László Sándor és Szenyei László, akik több mint egy évtizede foglalkoznak gombákkal és szarvasgombákkal. Így született meg a Gombapont, amely a magyar piacon úttörőként kíván friss gombákat és belőlük készült termékeket kínálni, egyedi delikát termékekkel kiegészítve. Folytatódik sorozatunk, amelyben érdekes, inspiratív hazai kkv-k kerülnek bemutatásra, mert a Fizetési Pont a hazai vállalkozások partnere a bankkártya elfogadásban és azon túl is.

Az ötlet megszületése

László Sándor és Szenyei László neve jól ismert a hazai szarvasgomba világában. Mindketten részt vettek a magyar szarvasgombák európai földrajzi eredetvédelmének megszerzésében, és olyan termékeket alkottak, mint a Terfézia szarvasgombás bonbon. Ez pedig ma az egyik legismertebb márka a piacon. 2022-ben egy adventi vásáron való részvételükkor szembesültek azzal, hogy Magyarországon nincs olyan üzlet, ahol a friss, minőségi gombák és szarvasgombás termékek széles választékát kínálnák.

Az ott tapasztalt vásárlói érdeklődés ösztönözte őket arra, hogy létrehozzák a Gombapontot, egy olyan kereskedelmi csatornát, amely friss, minőségi gombákat kínál a hazai piacon. Legyen szó erdei gombákról, termesztett fajokról vagy szarvasgombákról a friss gombák megtalálhatók náluk.

Az első lépések kihívásai

Az első Gombapontok megnyitása Budapesten nem volt zökkenőmentes. A szarvasgomba piaca speciális és szűk, így Lászlóék egy szélesebb kínálat kialakításában látták a lehetőséget. Első üzleteiket forgalmas piacokon nyitották, például a Fehérvári úti és a Hunyadi téri csarnokokban. Azonban a jogszabályi értelmezések és a piaci szabályozások miatt az indulás nehézkes volt. Az infláció és a lakossági fogyasztás visszaesése tovább nehezítette a helyzetet, így az első év után egy üzletük maradt nyitva.

„Az indulás során több akadállyal is szembesültünk, de úgy döntöttünk, nem adjuk fel. Jelenleg a budapesti Hunyadi téri piacon működő Gombapontunkat fejlesztjük tovább, és új üzleti modelleken dolgozunk”

– meséli László.

A Gombapont jövője

A Gombapont nem csak fizikai üzletekre épít, hanem az online értékesítés és a házhoz szállítás területén is bővülni szeretne. A jövőben franchise üzletek nyitását is tervezik vidéki városokban, valamint egy központi webshop kialakítását, amely az egész országot lefedi.

„Célunk, hogy a Gombapont hálózata Budapesten és vidéken is bővüljön. A franchise rendszerű értékesítési pontok révén szélesebb közönséggel ismertethetjük meg a friss gombák és szarvasgombás termékek világát”

– mondja Szenyei László.

A Fizetési Pont a vállalkozások partnere

Az üzletek működtetéséhez elengedhetetlen a gyors és megbízható fizetési rendszer, hiszen a vásárlók többsége bankkártyával vagy mobiltelefonnal fizet. A vállalkozás pénzelfogadási partnere így a Fizetési pont lett, amely a hazai vállalkozások partnere a bankkártya elfogadásban.

„A Fizetési Pont termináljai segítik a napi értékesítést, és biztosítják, hogy vásárlóink gyorsan és kényelmesen fizethessenek. A terminál szünet vagy meghibásodás komoly kiesést jelentene, hiszen ilyenkor nem egyszerűen átterelődik a forgalom készpénzre, hanem egyenesen elveszítjük azt” – teszi hozzá Szenyei László.

A szenvedély szerepe

A Gombapont története remek példa arra, hogy hogyan lehet egy szenvedélyből üzleti lehetőséget kovácsolni. Bár, az indulás nem volt zökkenőmentes, László Sándor és Szenyei László elszántságukkal és tapasztalatukkal megmutatták, hogy a minőségi termékekre hazánkban is igény van. A Fizetési Pont terminálok megbízhatósága nélkülözhetetlen részévé vált a Gombapont sikerének, és hozzájárulnak ahhoz, hogy a vállalkozás továbbra is gördülékenyen szolgálja ki vásárlóit.

Ez a történet is rávilágít arra, hogy egy sikeres vállalkozás mögött sokszor nem csak az üzleti tervek és stratégiák állnak, hanem a szenvedély és az elkötelezettség is kulcsfontosságú szerepet játszik.

Kapcsolódó bejegyzések

Visszahívás kérése

Szolgáltatásunk csak vállalkozók és társas vállalkozások számára érhető el.

Amennyiben Ön már szerződött ügyfelünk és az ügyfélszolgálattal kívánja felvenni a kapcsolatot, kérjük hívjon minket a +36 (1) 577 4664 telefonszámon.

Visszahívás kérése

Szolgáltatásunk csak vállalkozók és társas vállalkozások számára érhető el.

Amennyiben Ön már szerződött ügyfelünk és az ügyfélszolgálattal kívánja felvenni a kapcsolatot, kérjük hívjon minket a +36 (1) 577 4664 telefonszámon.