Kisvállalkozóként, kereskedőként biztosan Te is hallottad már, hogy az idén elfogadott jogszabály szerint minden online pénztárgépet üzemeltetőnek januártól kötelező bankkártya terminált használni. Az ajánlatok között eligazodni nem mindig egyszerű, könnyen érezheted nyűgnek a folyamatot míg eljutsz a számtalan lehetőség megvizsgálásától a megfelelő szolgáltató kiválasztásáig.

Íme a 6 legfontosabb kérdés, amit, ha felteszel a terminál értékesítőnek szerződéskötés előtt, garantáltan könnyebb és kevésbé bosszantó lesz a folyamat míg Te is beszerzed a POS terminált.

 

Tippek, hogy elkerüld a váratlan meglepetéseket…

Mennyibe kerül a terminál beszerzése – egyszeri díjat is kell fizetni?

A legtöbb szolgáltató a kihelyezett bankkártya terminálok után bérleti díjat kér ügyfeleitől, ezért cserébe üzemelteti a terminált és meghibásodás esetén szervizeli azt. Kisvállalkozóként érdemes lehet figyelni arra, hogy elkerüljük ezt a kiadást, hiszen egyes esetekben akár havi 10 ezer forintot is elkérhetnek tőlünk – mind csökkentve így boltunk profitját.

Vannak azonban olyan szolgáltatók, akik már a legelső körben igyekeznek minél nagyobb hasznot húzni a terminált beszerző kisvállalkozókon – ők egyszeri díjat is felszámolnak, azaz jókora összegekért megvásároltatják ügyfeleikkel az eszközöket. Több szolgáltató súlyos összegeket kér el ügyfeleitől, 10 000 Ft-tól akár 300 000 Ft-ig terjedő értékben.

Biztosan nem éri meg komoly összegeket kifizetni a terminálért, és szerencsére nem is feltétlen kell így tennünk. Az itthon elérhető terminál szolgáltatók közül a Fizetési Pont se egyszeri, se havidíjat nem számít fel a kihelyezett terminálok után.

Ki tudjuk próbálni a terminált?

Ha már kötelezően be kell szereznünk a POS terminált, nem árt, ha a szolgáltató előbb odaadja az eszközt kipróbálásra – így könnyen kideríthetjük, hogy megfelelően működik-e az eszköz és ideális-e a számunkra.

Jó jelnek vehetjük, ha a szolgáltató lehetőséget ad nekünk arra, hogy mindenféle kötelezettségtől mentesen kipróbáljuk a terminált. Hiszen más termékeknél, például műszaki cikkeknél is szeretjük, mi vásárlók, hogy ha nem tetszik az adott áru vissza tudjuk vinni az üzletbe.

A Fizetési Pont épp ezért 30 napos próbaidőszakot biztosít Neked, hogy élesben kipróbálhasd hogyan is működik a terminál, és el tudd dönteni megfelelő-e az eszköz számodra.

A telepítésért kell fizetni?

Tegyük fel, választottunk szolgáltatót és már szerződtünk is. A következő lépés, hogy a szolgáltató telepíti üzletünkben a bankkártya terminált.

Maga a telepítés egy rendkívül egyszerű, általában mindössze pár percet igénylő folyamat. Sok esetben már a szerződéskötéssel egyidőben megtörténik. A szolgáltató képviselője amúgy is személyesen megjelenik a kereskedőnél, hogy együtt átnézzék a szerződést és aláírják azt – nem nagy erőfeszítés tehát ezután magát a terminált is telepítenie.

A telepítés nem egy bonyolult folyamat, indokolatlan tehát, sőt kimondottan nem elfogadható az ezért felszámolt díj. Ennek ellenére találunk nem egy olyan szolgáltatót, aki ezért az 1-2 perces műveletet is költségként rója az ügyfélre. Simán lehet, hogy akár 10 ezer forintot is ki kell fizetnünk egy olyan folyamatért, amit mi magunk is könnyen megoldhatnánk egy pár lépéses útmutató segítségével. Figyeljünk oda és lehetőleg olyan szolgáltatót válasszunk, mint a Fizetési Pont,  aki ingyen beköti nekünk a terminált.

Mennyit fizetünk a tranzakciók után?

Az értékesítők szeretnek hallgatni erről, ezért fontos, hogy rákérdezzünk vagy írásos ajánlatot kérjünk róla. Azt mindenki tudja, hogy a terminál használatáért fizetnünk kell a szolgáltatónak, de egyértelműen nem mindegy, hogy mennyit. Minél kisebb ez az összeg, a bevételből annyival több marad a kasszában.

A tranzakciókból két módon kérhet jutalékot a szolgáltató:

  • Első esetben forgalmi díjat fizetünk, ami a tranzakciók értékének egy adott, például 1,5 százaléka. Ekkor a tranzakció nagyságának megfelelően alakul, hogy mennyit fizetünk.
  • A másik lehetőség, hogy forgalmi és tranzakciónkénti díjat számol fel a szolgáltató. A tranzakciónkénti díj azt jelenti, hogy minden tranzakció után fizetnünk kell például 20 forintot. Ebben az esetben tranzakciónkénti egyszeri 20 forint illeti meg a szolgáltatót akkor is, ha valaki ezer forintot hagy az üzletünkben, és akkor is, ha százezerért vásárol nálunk.

Olyan szolgáltatót, aki a bankkártya-elfogadásért nem kér tőlünk jutalékot biztosan nem találunk a piacon. Figyelj, hogy olyan szolgáltatót válassz, mint a Fizetési Pont, aki 1%-nál alacsonyabb százalékos díjat számít fel, semmiképp sem többet annál – így több pénz marad a zsebedben.

Apropó költséghatékonyság: habár a legtöbb szolgáltatónál már nem tudunk állami támogatást igénybe venni a terminálokra, akad még azért olyan cég a piacon, a Fizetési Pont, aki ezt lehetővé teszi. Érdeklődjünk a terminál értékesítőnél, hiszen ezt a kedvezményt minden olyan vállalkozás igényelheti, ahol 2017. november 1-jén nem állt üzemben POS-terminál, és 80 ezer forintot nyerünk vele.

Van forgalmi minimum elvárás?

Kezdjük ott, hogy mit is jelent a forgalmi minimum elvárás. Ez egy olyan szempont, amiről az értékesítők mélyen hallgatnak, így sokan nem is tudnak róla. Miről van szó: nem egy szolgáltató van a piacon, aki a szerződésbe belecsempészi azt a forgalmi értéket, amit elvár az ügyfelétől. Meghatározza, hogy havi szinten mekkora forgalmat kell a terminálon bonyolítani, különben büntetésre számíthatunk. Ez nem hangzik túl jól ugye?!

Az elvárt forgalmat kétféleképpen szokták megadni:

  • megszabhat egy bizonyos értékhatárt, például havi 100 ezer Ft értékben kell tranzakciót lebonyolítanunk a terminálon.
  • másik eset, hogy egy adott tranzakció darabszámot állapít meg az értékhatár helyett, vagy amellett pluszban – ilyenkor mondjuk havi 25 vásárlásnak kell történnie a terminálon.

Elég rosszul járhatunk, ha a forgalmi minimum elvárásnak nem tudunk eleget tenni: a szolgáltató megemelheti a költségeinket, kötbérrel súlythat, de akár a terminálunkat is visszaveheti. Olyan vállalkozásként, ahol most kerül csak bevezetésre a bankkártyás fizetési lehetőség, nem tudhatjuk előre, hogyan mekkora igény mutatkozik majd a terminál használatára, így elég rizikós lehet, ha szerződésünk tartalmaz egy bizonyos forgalmi elvárást.

Szerencsétlen helyzet, ha ellenőrzik üzletedet és Nálad épp nincsen terminál, mivel a szolgáltató visszavette. Hogy ne érjenek váratlan meglepetések, válassz olyan szolgáltatót, aki nem vár el minimális forgalmat.

Mikortól kell fizetnünk?

Utolsó pontban kérdezzük meg, mikortól kell fizetnünk a bankkártya terminál díjait. A szolgáltató mindig hónap végén állítja ki nekünk a számlát, ekkor kell neki törlesztenünk. Ilyenkor fizetünk az adott havi forgalmunk után és az általános, havi díjakat is a használatot követő hónapban kell rendeznünk.

Megértjük, hogy elsőre bosszantó lehet ez az új kötelezettség, de hosszú távon nagyon is jól járhat vele a vállalkozás, hiszen, ha van bankkártya terminál boltunkban többen és akár többet is fizethetnek termékeinkért. Nem árt viszont, ha némi előnnyel indulunk és élünk a felkínált kedvezményekkel!

 

Szerződj most, fizess csak januártól akciónk keretében most

  • az alapdíjat,
  • a hálózati kapcsolat díját,
  • a havi számlavezetési díjat, és
  • a fizetési kártya havidíját

is elengedjük egészen a januári határidőig minden újonnan szerződött ügyfélnek.

 

TERMINÁLT SZERETNÉK >>

KÖVESS MINKET

add_action( 'wp_footer', 'mycustom_wp_footer' ); function mycustom_wp_footer() { ?>