Minél hosszabb távra tervezünk egy szolgáltatással, annál fontosabb, hogy legyen időnk rendesen kipróbálni, kiismerni, hogy ne érjenek aztán kellemetlen meglepetések. Most, hogy több tízezer cégnek január 1-től kötelező lesz bankkártya terminált üzemeltetnie, még fontosabb, hogy olyan szolgáltatót válasszanak, ahol lehetőségük van próbára, mielőtt elköteleződnének. Íme a szempontok, hogy mire érdemes figyelni…

Az első szempont persze az, hogy aki eleve semmilyen próbaidőszakot nem biztosít, már gyanús, jó eséllyel rejteget valamit. Lehet, hogy a technikai oldallal van gond, lehet, hogy magával a szolgáltatással.

Annyi biztos, hogy az ilyen cég azonnali profitra megy, és ha elsőre belemegyünk a szerződésbe anélkül, hogy a működésből bármit láttunk volna, nagyon nehéz lesz később megszabadulni a terhes szerződéstől. Egy 30 napos próbaidőszak leveszi ezt a terhet a vállunkról.

Nézzük, mire figyeljünk a próbaidőszak alatt…

Mennyi segítséget kapunk?

Ezt már a próbaidőszak előtt is próbára tehetjük: a tapasztalat ott kezdődik, hogy az ajánlatkérésre mennyi idő alatt reagálnak, mennyire készségesen válaszol a kérdéseinkre az ügyfélszolgálat vagy éppen az értékesítő, és hogy a szerződéskor és telepítéskor mit, hogyan kérdezhetünk, mennyire magyarázzák el a feltételeket, szabályokat, működtetést és így tovább.

Ha ezen túl vagyunk, kezdődhet a hosszabb távú tapasztalás. Ha esetleg gond van, elérjük-e az ügyfélszolgálatot? Ha meghibásodik a terminál, tudunk-e szólni ezért, regisztrálják-e rendesen, megkapjuk-e az új terminált annyi idő alatt, mint ahogy az eredeti terminált telepítették?

Milyen stabil a szolgáltatás?

A próbaidőszak alatt derül ki az is, hogy ha már terminált használunk és kártyás fizetést kínálunk, teljesíteni is tudjuk-e ezt az ügyfelek felé. Figyeljük meg, hogy a hálózattal és a rendszerrel minden rendben megy-e, nincsenek-e kimaradások.

Kevés frusztrálóbb dolog van annál, mint amikor kénytelenek vagyunk tizedszer is lehúzatni a vásárló kártyáját, majd arra kérni, hogy inkább fizessen készpénzzel.

Mennyire megbízható az eszköz?

Ugyanennyire fontos szempont, hogy maga a fizikai eszköz mennyire megbízható, mennyire tartós. Mennyire stabilan működik rajta a szolgáltatás akkor, amikor tudjuk, hogy sem a rendszerrel, sem a hálózattal nem lehet probléma? Mennyire szeretik azok, akik kezelik, és mennyire a vásárlók? 

Mennyire könnyen szokják meg, mennyire nyilvánvaló, hogyan kell használni? (Egy sor termináltípusnál egészen kicsi módosítások vezethetnek félreértéshez, általában a “hová érintsük a kártyát” kérdéskörben, ami apróságnak tűnik, mégis létező kellemetlenség.)

Elérjük-e online, amire szükségünk van

Sokan szeretjük az apróbb gondokat magunk megoldani, megtalálni egy választ a kérdésre ahelyett, hogy azt feltennénk – ezt akkor tudjuk megtenni, ha a szolgáltató a weboldalán elérhetővé tesz minden olyan dokumentumot, segédletet, információt, ami a terminál használatában és az apróbb gondok megoldásában.

Mennyit és mikortól fizetünk?

Attól még, hogy próbaidőszakot kapunk, ezt sosem ingyen, hiszen bevételünk is származik ebből az időszakból, és a szolgáltatónak is ugyanúgy biztosítania kell embert, eszközt, és magát a rendszert.

Mégsem mindegy, hogy hol szerződünk: a piacon jelenleg egyetlen olyan szolgáltatót találunk, ahol a terminálok januári kötelező bevezetése előtt nem kell egy sor díjat megfizetnünk a Szerződj most, fizess csak januártól akció keretében, ideértve az alapdíjat, a hálózati kapcsolat díját, a havi számlavezetési díjat, és a fizetési kártya havidíját is.

Ez a szolgáltató a tesztgyőztes Fizetési Pont, ahol most még a 80 ezer forintos vissza nem térítendő állami támogatást is igénybe vehetjük, erre szintén nincsen máshol lehetőségünk.

Ehhez más dolgunk pedig nincsen, mint kérni egy visszahívást, és egyeztetni a részleteket az értékesítővel, és a 30 napos próbaidőszakot is megkapjuk, hogy eldönthessük, jól választottunk-e.

TERMINÁLT SZERETNÉK >>

KÖVESS MINKET

add_action( 'wp_footer', 'mycustom_wp_footer' ); function mycustom_wp_footer() { ?>