A bankkártyás fizetés világában a technológia gyorsan fejlődik – így elengedhetetlen, hogy szemmel tartsuk ezeket a trendeket. Ezek a tendenciák azonban nem csupán a pénzügyi szektort érintik: a bankkártyás fizetés fejlődésével egyre több iparág találja meg ezt a bevételszerzési lehetőségeket, a vállalatok pedig folyamatosan új módszereket keresnek a szoftverek vagy az ügyfélélmény optimalizálására, javítására.

A legfontosabb: A kártyás fizetési megoldások egyre nagyobb részét képezik a mindennapjainknak és ez óriási lehetőséget jelent a vállalkozások és a szolgáltatók számára is. Íme néhány a legnagyobb kártyás fizetési trendek közül, amikre 2020-ban figyelni kell.

A fizetési folyamatok szinte láthatatlanná válnak a maximális felhasználói élmény érdekében

A bankkártyás fizetések esetén a legfontosabb szempont az ügyfélélmény. “A bankkártyás fizetési világ bővülésével az ügyfelek tapasztalatai válnak a legfontosabb versenyképességi tényezővé”, állapította meg az Accenture felmérése is.

2020-ban az ügyfélélmény egy új szakaszba lép: láthatatlan, érintésmentes fizetés. Ez nagy változás a múlthoz képest. Sokáig csak két fizetési élmény létezett. Vagy elmentünk egy boltba, vagy online vásároltunk, és megadtuk bankkártya adatainkat a fizetési felületen. Ma már ez az élmény kezd keveredni a szinte láthatatlan, különböző eszközökbe ágyazott fizetési megoldásokkal.

Sok esetben a vásárlóknak már elő sem kell venni a bankkártyájukat, hiszen a telefonjuk képes azt helyettesíteni. A szoftveres megoldások tovább fejlődtek abba az irányba, hogy a bankkártyák az NFC képes telefonok erre kialakított alkalmazásaiban tárolódnak, a fizetések könnyen beágyazhatók az alkalmazásokba. Így a bankkártya helyett már telefonnal is ki lehet fizetni egy terméket vagy szolgáltatást.

A kártyás fizetés lehetősége olyan helyeken fog megjelenni, amikre nem is számítunk

Ahogy a kártyás fizetés egyre egyszerűbbé és széleskörűen alkalmazhatóvá válik, egyre több iparágban fog megjelenni a bankkártyás fizetés lehetősége.  Már most is találunk olyan parkolóházakat, ahol a parkolás díját nemcsak készpénzzel, hanem bankkártyával is ki lehet fizetni, ezek terjedése megállíthatatlan.  Egyre több szolgáltatást nyújtó vállalkozónál is meg fog jelenni a kártyás fizetés lehetősége, például orvosoknál, könyvelőknél, szerelőknél.

Egyre fiatalabbak a vásárlók

A fiatalabb generációk is egyre többet vásárolnak – például a tavalyi évben a 18-35 közötti korosztály 350 milliárd dollárt költött csak az Amerikai Egyesült Államokban. Ez a trend csak gyorsulni fog: 2020-ban a 18-25 közötti korosztály fogja kitenni a vásárlók 40 százalékát.

Egy ilyen drasztikus változásnak hasonlóan drasztikus következményei vannak a bankkártyás fizetési piacon: a fogyasztók egyre inkább foglalkoznak a társadalmi és környezetvédelmi kérdésekkel. Annak érdekében, hogy egy vállalkozás lépést tudjon tartani ennek a hatalmas vásárlói csoportnak az igényeivel, akik közül sokan az interneten nőttek fel, innovációt kell végrehajtani a fizetési módszerek modernizálása érdekében.

Egyre több vállalkozás számláz digitálisan

Nemcsak a fizetés alakul át teljesen, hanem a fizetéssel kapcsolatos összes tevékenység is. 2020-ban olyan dolgok digitalizálódását is látni fogjuk, mint a számlázás vagy követeléskezelés. Vállalkozások egyszerűsíteni akarják számlázási folyamataikat, amivel gyorsabb fizetésre ösztönzik a vásárlókat és saját költségeiket is csökkentik.

A teljes fizetési folyamat digitalizálásának elengedhetetlen része a levelezés, számlázás és fizetés papírmentessé tétele.

Állami szabályozás fog életbe belépni a kártyaelfogadás ösztönzésére

Európában Magyarországon az egyik legmagasabb a lakossági készpénzállomány nagysága, mintegy 6500 milliárd forintot tesz ki. A javasolt intézkedésekkel 150 milliárd forintot lehetne a feketegazdaságból kifehéríteni.

A tavalyi évben Varga Mihály pénzügyminiszter bejelentette, hogy 2020-ra az elektronikus fizetésekre vonatkozóan ajánlásokat fogalmaztak meg, amelyekkel minisztériumi és kormány szinten is foglalkoznak majd.

Megvizsgálják a nyugdíjak és a szociális transzferek bankszámlára utalásának lehetőségét. Az öt fő feletti cégeknél a munkabérek utalása kötelezően elektronikusan történne. Az online kasszát használóknál a magánszemélyek számára biztosítani szeretnék a bankkártyás fizetést. A vállalkozások közötti utalásokat bizonyos összeghatár felett kötelezővé tennék, csökkentve ezzel a készpénzfizetés lehetőségét. A vállalkozás és magánszemélyek közötti készpénzfizetés korlátját is bevezetnék.

Fizetési Pont

A Fizetési Pont terminál elfogadja:

Telefonos ügyfélszolgálat

+36 (1) 577 4664

Munkanapokon
07:00-19:00-ig

Cégadatok

1027 Budapest, Kapás utca 6-12.
Cégjegyzékszám: 01-09-294972
Nyilvántartó: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Kövess minket