Korábbi cikkeinkben már számos érvet felsorakoztattunk a Fizetési Pont bankkártyaterminálja mellett. Összefoglalóinkból már megismerhetted:

  • a bankkártyás fizetés múltját, jelenét és jövőjét,
  • 18 fontos kérdést a Fizetési Ponttal kapcsolatban,
  • meglévő ügyfeleink érveit, amiért a Fizetési Pont bankkártyaterminálja mellett döntöttek.

Mostani cikkünket egy gyakorlatias megközelítésű esettanulmánynak szánjuk, amiből az általános kérdések mellett egy létező kisvállalkozás valós tapasztalatait is megismerheted a POS-terminálok üzemeltetésével kapcsolatban.

POS-terminál, mint a versenyképesség záloga

Esettanulmányunk egy győri cég korábbi tapasztalatait mutatja be. Egy kisebb vegyeskereskedés tanulságos történetét, ami GLS pontként is funkcionál. A tulajdonosok célkitűzése ugyanis az, hogy minél szélesebb körű szolgáltatásokat tudjanak nyújtani a környék lakóinak és a közeli irodaház dolgozóinak.

  • A vegyeskereskedés és a GLS Pont kombinációja kiváló üzleti stratégia, a közeli irodaház dolgozói szívesen rendelik ide a csomagjaikat. Az iroda portáján ugyanis tiltják a magánjellegű küldeményekkel kapcsolatos ügyintézést, a közeli szupermarketben pedig rengeteget kell várni az átvételre. Mindez jó esélyt kínál a keresztértékesítésre.
  • A bankkártyás fizetést előszeretettel veszi igénybe ez az ügyfélkör (jellemzően fiatalok).
  • Évekkel ezelőtt kényszerből, a versenyképesség megőrzése miatt döntött úgy a vegyeskereskedés, hogy elérhetővé kell tenni vevői számára a bankkártyás fizetést.
  • Több bankautomata is rendelkezésre áll a közelben, de a magas költségek miatt a potenciális vevők inkább a bankkártyás fizetést részesítik előnyben, és elkerülik a készpénzfelvételt.

A győri kisbolt végül piackutatás nélkül szerződött le egy POS-terminált üzemeltető vállalat ügynökével, aki személyesen kereste fel a tulajdonost egy ajánlattal.

Miért érdemes körültekintően választania?  

A cégvezetők ugyan a kezdettől fogva magasnak érezték a bankkártyaterminál után fizetendő díjakat, de a vevők elégedettsége és az üzembiztos szolgáltatás miatt beletörődtek az alapszolgáltatás költségeibe. Úgy vélték, minőségi, prémium szolgáltatást biztosítanak vevőiknek, s ezért mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk.

Sajnos csak később jutott tudomásukra, hogy a hazai bankkártyaterminálok által nyújtott alapszolgáltatások piaca standardizált, tehát – az áramszolgáltatáshoz hasonlóan – a bankkártya-elfogadás minősége mindenhol egységes.

Akár 401 százalékos különbség is lehet

Bár kissé megkésve, de online piackutatásba kezdtek a kisbolt tulajdonosai. Az egységes minőség miatt elsőszámú céljuk volt, hogy rátaláljanak a standardizált piac legolcsóbb szolgáltatójára. A világ legnagyobb keresőmotorjának segítségével jutottak el a bankkártya.hu POS-terminál tesztjéhez, ami objektíven hasonlítja össze a hazai alapszolgáltatások költségeit.

Az eredmények önmagukért beszéltek:

  1. A tesztet a Fizetési Pont bankkártyaterminálja nyerte, ami toronymagasan a legolcsóbbnak bizonyult a szolgáltatók ajánlatai közül.
  2. A második helyezett hazánk egyik legismertebb bankcsoportjának POS-terminálja lett, ahol 165 százalékkal többet kell fizetni ugyanazért az alapszolgáltatásért.
  3. Harmadikként a K&H terminálja végzett, 321 százalékos többletköltséggel.
  4. A teszt során a SIX bankkártyaterminálja bizonyult a legköltségesebb megoldásnak, ez több mint 400 százalékkal drágább a Fizetési Pont ajánlatánál.

A győri kiskereskedés ezért – némi szkepticizmussal – online ajánlatot kért a Fizetési Pont weboldalán keresztül.

Meggyőző érvek a váltás mellett

A számos érv közül végül az alábbi 3 győzte meg a győri kisvállalkozás vezetőit a váltás szükségességéről:

  1. ¼-ére csökkent a szolgáltatás díja: Új termináljuk a standardizált piac miatt ugyanazt az alapszolgáltatást biztosítja, mint a korábbi eszköz. A díjak azonban a váltásnak köszönhetően drasztikus mértékben csökkentek. Természetesen ez volt a legfőbb érv a váltás mellett.
  2. Szerződés forgalomelvárás nélkül: A korábbi szolgáltató a szerződéskötésnél kötelező forgalomelvárást írt elő, ami a tulajdonosok (és közvetetten az alkalmazottak) számára igen frusztráló szituációt eredményezett. A Fizetési Pontnál semmiféle minimumforgalommal nem kellett kalkulálniuk.
  3. Bevételt generáló POS-terminál: A Fizetési Pont POS-terminálja képes bevételt is generálni a bankkártya-elfogadóhely (itt: győri vegyeskereskedés) számára. A készüléken keresztül ugyanis fel lehet tölteni a mobilegyenlegeket, és be lehet fizetni a közműszolgáltatások díját is csekken, ami után minden esetben jutalékot kap a vegyeskereskedés.

Egyéb pozitív tapasztalatok

A fenti, várt előnyök mellett egyéb pozitív tapasztalatokról is beszámolt a kisbolt tulajdonosa, ami miatt szívesen ajánlaná ismerőseinek a Fizetési Pont POS-terminálját:

  • A szerződéskötés után 1 órán belül telepítésre került az új POS-terminál. Menüje egyszerűen kezelhető és magyar nyelvű, az ingyenes betanítás pedig mindössze 30 percig tartott. Külön előnyként emelték ki a visszajelzés során, hogy még az idősebb kollégák is gyorsan el tudták sajátítani az eszköz kezelését.
  • A szerződésben 30 napos elállási időt kaptak, ami alatt kockázatmentesen próbálhatták ki a Fizetési Pont szolgáltatásait. (Ha mégsem lettek volna elégedettek az új POS-terminállal, akkor ingyenesen elállhattak volna a szerződéstől.)
  • Egy aktuális akció keretein belül az első hónapban havidíjat sem kellett fizetniük, mint új Fizetési Pont partner.
  • A 17.000 fős hálózat tagjaként ingyenes marketingeszközökhöz jutottak hozzá (kültéri zászló, molinó, egyéb reklámanyagok stb.), amivel még több vásárlót csábíthattak be az üzletbe.

Konklúzió

A győri kisbolt tanulságos története egyáltalán nem egyedülálló a hazai piacon. A Fizetési Pont értékesítési és szervizpartnerei naponta számolnak be a központnak hasonló esetekről.

Az alapprobléma oda vezethető vissza, hogy a kezdetben rendkívül magas díjak az évek alatt folyamatosan csökkenni kezdtek.

A szolgáltatók döntő többségének pedig üzletileg nem állt érdekében a régi ügyfeleket értesíteni a trendről. Az alacsonyabb árakat csak az új belépőknél érvényesítették, míg a törzsügyfeleknél változatlan maradt az alapszolgáltatás feltétele (a morálisan kétségbevonható üzleti trend sajnos számos egyéb szolgáltatás esetében is megfigyelhető Magyarországon).

Az alapszolgáltatásért (bankkártya-elfogadás) nem érdemes magasabb díjat fizetned, hiszen azt az összes hazai POS-terminál szolgáltató egységes minőségben nyújtja, a standardizált piacnak köszönhetően. Érdemes a legolcsóbb ajánlattal élned.

Ennek ellenére rengeteg különbség lehet a bankkártyaterminálok között. Jó példát jelentenek erre a növelt értékű szolgáltatások, amit a Fizetési Pont termináljai képesek biztosítani. A vásárlók a POS-terminálon keresztül feltölthetik mobilegyenlegüket, befizethetik csekken a közműszolgáltatások díját, vagy akár kis értékben készpénzt is felvehetnek, kedvezményes feltételek mellett.

Ha éppen azon tűnődsz, hogy érdemes-e bankkártyaterminál-szolgáltatót váltanod, akkor az alábbi 3 tényezőt javasolt alaposan átgondolni:

  1. Melyik a legolcsóbb alapszolgáltatás?
  2. Milyen extra kedvezményt, szolgáltatást vagy személyre szabott ajánlatot képes nyújtani neked az új szolgáltató?
  3. Mennyi idő alatt és milyen feltételek mellett cseréli ki az új szolgáltató a meghibásodott POS-terminált? Mennyi időre esik így ki a bankkártyás fizetés?

Ha kérdésed lenne a fenti esettanulmánnyal kapcsolatban, vagy további információhoz szeretnél jutni a Fizetési Pont bankkártyatermináljával kapcsolatban, akkor írj online ügyfélszolgálatunknak, vagy hívd a +36 (1) 555-7415-ös telefonszámot! Kollégáink örömmel állnak rendelkezésedre.

KÖVESS MINKET